top of page
Search

Uranus- Jupiter Conjunction Freeing us from limitations Liberati dalle limitazioni

Writer: The Golden Age AstrologyThe Golden Age Astrology

This conjunction happens roughly every 14 years, it will be at its Apex between April 19th and April 25th.

Uranus is the Planet of the unconventional and brings freedom and radical changes, represents the archetype of the revolutionary, the rebel, and urges us to embrace our originality and true self-expression.

Jupiter is expansion, abundance, growth and opportunities,

Jupiter amplifies everything.

These two planets are meeting in Taurus, a Earth sign connected with nature and with the body, Taurus is sensual, creative, and fertile and infuses this scenario with some sort of stability.

During this transit, it is ideal to tune into our physical body and find new ways of connecting with Earth and our creativity.

There could be some unpredictability but also a lot of expansion and the potential to expand our resources, this will happen on multiple layers material, technological and creative.

A great time to welcome abundance and free ourselves from old belief systems, embrace our inner rebel.

This transit has a magnificent revolutionary energy and opens up new opportunities towards something that we didn't think was possible.

Fixed signs and everyone with planets in these signs will feel this the most, fixed signs are Taurus, Leo, Scorpio and Aquarius.


Questa congiunzione avviene all'incirca ogni 14 anni, raggiungerà il suo apice tra il 19 e il 25 aprile. Urano è il pianeta del non convenzionale e porta libertà e cambiamenti radicali, rappresenta l'archetipo del rivoluzionario, del ribelle e ci spinge ad abbracciare la nostra originalità e la vera espressione di sé. Giove è espansione, abbondanza, crescita e opportunità, Giove amplifica tutto.

Questi due pianeti si incontrano in Toro, un segno di Terra connesso con la natura e con il corpo, il Toro è sensuale, creativo e fertile e infonde a questo scenario una sorta di stabilità.

Durante questo transito, è l'ideale per sintonizzarci con il nostro corpo fisico e trovare nuovi modi per connetterci con la Terra e la nostra creatività. Potrebbe esserci una certa imprevedibilità ma anche molta espansione e il potenziale di espandere le nostre risorse, ciò avverrà su più livelli materiali, tecnologici e creativi. Un ottimo momento per accogliere l’abbondanza e liberarci dai vecchi sistemi di credenze, abbracciare il nostro ribelle interiore. Questo transito ha una magnifica energia rivoluzionaria e apre nuove opportunità verso qualcosa che non pensavamo fosse possibile. Segni fissi e tutti coloro che hanno pianeti in questi segni lo sentiranno maggiormente, i segni fissi sono Toro, Leone, Scorpione e Acquario

 
 
 

Comments


© 2035 by Random Musings. Powered and secured by Wix

bottom of page